Smartwings dióhéjban

A Smartwings (korábban Travel Service) a legnagyobb cseh légitársaság, amelynek székhelye a prágai PRG repülőtéren található.
A légitársaság elsősorban utazási irodák számára üzemeltet járatokat egész Európából, elsősorban Csehországból, Szlovákiából, Lengyelországból és Magyarországról, de időnként az egész világba bérbe adja repülőgépeit.
A Smartwings több menetrend szerinti útvonalat is üzemeltet.
A légitársaság flottájában mintegy 40 darab Boeing 737-800, Boeing 737 MAX 8 vagy Boeing 737-700 típusú repülőgép található.
2024 októbere óta a CSA Czech Airlines márka is integrálódott a Smartwings üzemeltetésébe, amely Airbus A220 vagy Airbus A320 típusú repülőgépeket üzemeltet saját festésében. A Smartwing és a Czech Airlines azonban ténylegesen egy vállalat.

További tippek a repüléshez Smartwings
Akár először, akár többször repül a Smartwings oldalon, nézze meg hasznos tippjeinket és ajánlásainkat:
Van még kérdés?
Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...
2 megjegyzések

A Smartwings pilótái megszegték az előírásokat, a balesetet az automatikus rendszer akadályozta meg...
Persze, a bulvársajtó megint szenzációt csinál belőle, de a 100 méter magasan van, szóval nem volt olyan vészes. Mindenesetre ez már a második szabályszegés, és ismét egy magas rangú Smartwings pilóta érintett.

Én nem bagatellizálnám túlságosan az esetet. A Zdopravy.cz weboldalon, ami nem éppen egy bulvárlap, néhány bennfentes beszél róla, és ők bizonyára nem tartják jelentéktelennek:
Ez persze nem elhanyagolható, de hibának tartom, hogy a Smartwings szokás szerint megpróbálta eltussolni, és nem sikerült. Másrészt az olyan szalagcímek, mint egy teli gép másodpercekkel a baleset után, szintén teljesen elrugaszkodottak.
A Zdopravy.cz határozottan nem bulvárlap. Nehéz megmondani, mi a rémisztőbb: a Smartwingsnél uralkodó rendkívül problematikus biztonsági kultúra (példaként: az az egymotoros bolond Veselý továbbra is a QS-nél repül), vagy Jagr és a CAA többi tagjának tétlensége.

@floodland: tettem egy linket a Zdopravy-ra , így nem igazán értem, hogy miért írsz a bulvárlapokról. Hacsak a Zdopravyt nem tekinted bulvárlapnak - akkor lenne értelme a hozzászólásodnak...

@floodland - csak tényleg úgy néz ki, hogy az FR24 naplója szerint nem volt sok idejük foglalkozni vele, Nevole haver csak egy kritikus GPWS figyelmeztetésre reagált. És egyébként a róla szóló vitában az emberek (állítólag a Smartwings-től) azt írják, hogy ennél egocentrikusabb és arrogánsabb ember kell a cégnél, és hogy a pilótafülkében kevés első tiszt mert ellentmondani neki. Elismerem azonban, hogy ez lehet, hogy méltatlan rágalom...

Ó, igen, Smartwings. Nincs elég emberük, nem tudnak versenyezni a fapadosokkal, spórolniuk kell, ezért kölcsönzött munkaerőt alkalmaznak, és ez így működik.
@Vlk.7 Véletlenül pont erről szól a végleges és a jelentés az egymotoros Vesely incidensről:
- Figyelmen kívül hagyta az F/O jogos kérését a gyorsított süllyedésre a repülőgép csökkenő sebessége miatt, miután a hajtóművet beindították, és ennek következtében a személyzet stresszhelyzete fokozódott ,
- szokatlanul gyors kommunikációval hajtotta végre az NNC eljárásokat, ezáltal csökkentette a F/O képességét, hogy hatékonyan ellenőrizzék a végrehajtásuk helyességét ,
- nem beszélték meg az F/O-val a helyzet jellegéből adódó biztonsági megfontolásokat , ezáltal nem tették lehetővé, hogy a személyzet reális és közös stratégiát dolgozzon ki a repülés biztonságos befejezésére,
- nem követte a CRM alapelveket a műszaki és nem műszaki kérdések hatékony kezelése érdekében ,
- saját döntéseit magas parancsnoki fokozattal tényként közölte az F/O-val ,

@Petr76 - ez nagyon erős kávé, hogy olvassa. Olyan, mintha a Légikatasztrófák egyik epizódjából származna, ami a szolgalelkű ázsiai legénységről szól:)

Az a helyzet, hogy már régóta nem dobtak semmit. Meglátjuk, hogy a mérleg tart-e.

Vizsgálat a közelmúltban egy egyiptomi járaton történt incidenssel és egy részeg utas athéni kirakásával kapcsolatban. Elveszti-e a retúrjegyet ebben az esetben vagy sem? Elvégre ez egy nem repült szegmens, nem? Vagy ez az incidens automatikusan feketelistára teszi az utast, és nem dolgozik tovább a társaságnál?
Minden bizonnyal valaki, aki egy CK-n keresztül vásárolta, és akkor a CK feltételei érvényesek.
De reálisan nézve valószínűleg nem is volt újabban értelme repülni vele, mert az egyenesen oda Egyiptomba szóló jegy, amit az utasnak magának kellett volna megvennie, hogy igénybe vehesse a visszautat, többe került volna, mint amit az egész útért fizetett.
Kizárják a fuvarozásból, elveszíti az oda-vissza útját, feketelistára kerül, valamint a megállóhelyen elszenvedett veszteséggel megegyező bírságot fizet.