Bangkok - metró

Palota Bangkokban

A bangkoki metró a hajóközlekedéssel együtt az egyik egyetlen fontos tömegközlekedési eszköz a városban való közlekedésre. Villamosok nincsenek, és a buszközlekedés rendkívül zavaros. Az összes utazási lehetőségről a Közlekedés fejezetben talál információkat.

A 10 legjobb szálloda Bangkokban

Azonban még a bangkoki metrónak is vannak olyan sajátosságai, amelyekkel más, hasonló méretű városokban nem találkozhatsz.

A bangkoki metró vonalai

A várost jelenleg 8 metróvonal szeli át, vagyis a klasszikus földalatti metró 1 vonala (a széleken a föld felett fut), a magasított betonfolyosókon futó tiszta földalatti 6 vonala és a föld feletti automata vonat 1 vonala.

Ennek ellenére a metró messze nem fedi le a város minden irányát és területét, és további taxizás nélkül nehéz közlekedni a városban.

A metró nem egy egységes rendszer, hanem 4 különböző társaság üzemelteti, amelyek nem ismerik el egymás jegyeit.

Fővárosi gyorsvasút MRT

Ez a rendszer három útvonalból áll:

  • Kék körvonal (MRTA Blue Line) - a történelmi központon és a modern Bangkok néhány, szálláshelyek szempontjából népszerű területén halad keresztül; a Bang Sue központi pályaudvarra is eljut, és megáll a Mo Chit buszpályaudvar közelében. Fontos állomások:
  • Lila vonal (MRTA Purple Line) - A város északi részén lévő Tao Poon kék vonalra való átszállási állomástól a város északabbra, Bangkokon túl északabbra folytatódik, és a turisták számára nem használható.

Az MRT hivatalos honlapja: metro.bemplc.co.th

A kék vonal túlnyomórészt földalatti, míg a lila és a sárga vonal teljesen föld feletti. A kék vonal egyben a legforgalmasabb is a bangkoki metróvonalak közül.

BTS Skytrain

Ez a rendszer két zöld vonalat üzemeltet - világos és sötét vonalat -, amelyek a Siam állomáson keresztezik egymást.

  • A világoszöld vonal (Sukhumvit Line) - észak-déli irányban halad Bangkokon keresztül, a turisztikai látványosságoktól Sukhumvit és Siam központján keresztül halad, és megáll Mo Chit és Ekkamai buszpályaudvarok közelében is. A fontosabb állomások közé tartoznak:
  • Sötétzöld vonal (Silom Line) - a modern Bangkok központjában, a Siam kerületben indul, és a folyó túlpartján, a népszerű Silom kerületen keresztül a város keleti részébe vezet. Important stations:
    • Siam
    • Sala Daeng - Silom kerület
    • Chong Nonsi - Mahanakhon felhőkarcoló
    • Krung Thon Buri - átszállás az arany vonalra az ICONSIAM felé.
  • Arany vonal (Gold Line) - rövid útvonal a sötétzöld vonalról az ICONSIAM luxus bevásárlóközpont felé
  • Sárga vonal (Yellow Line) - Bangkok keleti részén halad, és turisztikai szempontból még nem túl érdekes.
  • Rózsaszín vonal (Pink Line) - Bangkok északi részén fut, és összeköti például a Don Mueang repülőtérről induló piros metróvonalat a világoszöld vagy lila vonallal. A repülőtéri vonalról a rózsaszín vonalra a Lak Si állomáson lehet átszállni.

A BTS Skytrain hivatalos honlapja: www.bts.co.th/eng

Minden útvonal a föld felett halad. A zöld vonalak a klasszikus metrószerelvények jellegét hordozzák, míg az arany vonal az úgynevezett peoplemover, egy automata vezető nélküli vonat.

Az arany vonalon a viteldíj is elkülönül a két zöld vonaltól, és mindig külön jegyet kell venni.

SRT vasút

Az utolsó fuvarozó a thaiföldi állami vasút, amely három villamosított földfelszíni vonalat üzemeltet.

  • Suvarnabhumi City Line (Airport Rail Link) - Ez köti össze Bangkok modern belvárosát a Suvarnabhumi repülőtérrel. Fontos állomásai:
    • Phaya Thai - végállomás, átszállással a világoszöld BTS vonalra.
    • Makassan - a Szuhumvit kerület északi pereme.
  • Piros vonal - a város északi részén található Bang Sue állomást köti össze a Don Mueang repülőtérrel.
  • Könnyű piros vonal - a Bang Sue állomástól kelet felé halad Taling Chanig, és a turisták számára gyakorlatilag nem használható.

Hivatalos weboldal: www.srtet.co.th

Bangkok metró térképe

Mivel a különböző rendszerek hivatalos honlapjai nem kínálnak nagy felbontású térképeket, saját térképet készítettünk a jelenlegi bangkoki metróhálózatról.

Bangkoki metrójegyek

A fenti 3 rendszer mindegyikének saját jegye van, plusz a rövid Golden Line automata vonat, amely nem is ismeri el az azt üzemeltető cég másik két vonalának jegyeit.

Ha egy rendszeren belül átszállsz (például a világoszöld vonalról a sötétzöldre vagy a kék vonalról a lila vonalra), akkor az átszálláskor nem kell újra jegyet venned. Ha azonban rendszerek között száll át, mindig új jegyet kell vásárolnia.

Hogyan vásárolhatok jegyet?

Egyes metróvonalakon saját érintésmentes VISA-kártyával fizethet, máshol csak automatából vásárolhat zsetonokat.

Jegyek a jegykiadó automatából

Minden metróállomáson vannak automaták, amelyek csak készpénzt fogadnak el (érméket és bankjegyeket legfeljebb 100 baht értékig). Ezen kívül minden állomáson van egy kiszolgálóablak, de itt sem lehet kártyával fizetni. A pénztárgépek előnye, hogy 500 és 1 000 bahtos bankjegyeket is lehet váltani.

A gép a jobb felső sarokban thai-ról angolra vált.

Ezután az érintőképernyős térképen kiválasztod az állomást, ahová tartasz. A kijelzők régiek, így előfordulhat, hogy elsőre más állomást találsz el, és meg kell ismételni a folyamatot.

A képernyő jobb oldalán megjelenik a fizetendő ár. Nem kell pontos értékben fizetni, csak ne feledje, hogy a gép mindig csak érmékben térít vissza.

A gépből egy fekete token (MRT, SRT és Airport Rail Link esetében) vagy egy papírjegy (BTS Skytrain esetében) fog kiesni, amelyet aztán a forgóajtónál használhatsz. Belépéskor a tokent/jegyet egyszerűen az olvasó elé kell helyezni. Ne feledje, hogy a tokent/jegyet az egész utazás alatt meg kell őriznie. Kijutáskor a jegyet vagy a tokent helyezze be a forgókapuhoz, és hagyja ott, majd engedje el.

  • Ez a rendszer az összes metróvonalon működik

Saját érintésmentes kártya

Csak az MRT-rendszer vonalain (azaz a fő kék kör és a lila kör Nonthaburi felé) lehet érintésmentes kártyával is fizetni. Jelenleg csak VISA kártyával lehet fizetni.

Egyszerűen csak csatlakoztassa a kártyát a forgókapunál lévő leolvasóhoz az állomásra való belépéskor, majd az állomás elhagyásakor.

Jegyárak Bangkokban

Minden metrórendszerben mindig a megtett távolság alapján kell fizetni.

A legalacsonyabb ár (általában 1 vagy 2 megálló) 15 thb, majd a legmagasabb ár 40 thb és 50 thb között van, de akkor szinte az egész városon át kell utazni. Átlagosan körülbelül 30 thb.

A BTS Skytrain rendszerre (világos + sötétzöld vonal) is vannak napijegyek, amelyek csak egy adott naptári napra érvényesek. Ezeket nem automatánál veszed meg, hanem mindig csak egy jegypénztárban, ahol élő személyzet van. Ismétlem, ezek a napijegyek csak az adott rendszerre használhatók. Egy napijegy a BTS vonalakra 140 thb-ba kerül.

Az MRT rendszerre a napijegy helyett 180 thb-ért (100 baht értékben a viteldíj + 80 baht értékben a jegyvásárlás) vásárolhatsz egy Stored Value Cardot. A kártyát azonban tetszőleges összegre töltheti fel (mindig csak készpénzzel). A viteldíjak azonban nem olcsóbbak, mint a zsetonok használata, így az egyetlen hozzáadott érték az a kényelem, hogy nem kell minden alkalommal újra megvásárolni a viteldíjat, amikor a metróba lépünk.

Menetrendek és időközök

Minden bangkoki metróvonal 5:15 és 5:30 között indul a végállomásokról, azaz a városközpontból reggel 6:00 körül indulnak a vonalak. Az utolsó járatok 23:20 és 23:40 között indulnak a végállomásokról, azaz a központból éjfél körül.

A kék és mindkét zöld vonalon a járatok 5 és 10 perc között váltakoznak, reggel és délután rövidebbek, délben és hétvégén hosszabbak (de legfeljebb 10 percig).

A Suvarnabhumi BKK repülőtérre 10-15 perc, míg a Don Mueang DMK repülőtérre 12-20 perc között kell utazni.

Metróvonatok

Minden metrószerelvény modern és légkondicionált. Néha még túlklimatizáltak is, és a szerelvényen kívül és belül több mint 15 fokos hőmérsékletkülönbség sem kivétel.

A vonatok és az állomások makulátlanul tiszták, és a bangkoki metróval való utazás nagyon biztonságos.

Ez a cikk tartalmazhat partneri linkeket, amelyekből szerkesztőségünk jutalékot kaphat, ha rákattint a linkre. Lásd a Hirdetési irányelvek oldalunkat.

Van még kérdés?

Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...

0 megjegyzések

Bejelentkezés a Cestee-be

... az utazási közösség világszerte

Nincs még utazási számlája? Regisztráljon