KLM késő és törölt járatok

A KLM járatát törölték vagy legalább 2 órát késik? Akkor jogosult személyenként 600 euróig terjedő kártérítésre.
A kártérítést közvetlenül a légitársaságtól vagy egyszerűen és ingyenesen igényelheti a szakosodott ügynökségektől.
A 261-es EK-rendelet szerinti kártérítés a KLM által üzemeltetett összes járatra vonatkozik.
Késett járat a KLM-mel
Ha az indulási repülőtéren legalább 2 órás késést tapasztal, a KLM köteles a késés hosszával arányos ingyenes frissítőket biztosítani Önnek.
Ha a késés hossza az érkezési repülőtéren 3 óra vagy annál hosszabb, Ön szintén jogosult 250 eurótól 600 euróig terjedő pénzügyi kártérítésre, a két repülőtér közötti távolságtól függően.
Ön csak akkor jogosult pénzügyi kártérítésre, ha a KLM hibás a késésért. Erről bővebben a Repülés késése esetén járó kártérítés című cikkben olvashat.
Távolság | Késés | Kártérítés |
---|---|---|
1 500 km-ig | 3h+ | 250 euró |
1 500 és 3 500 km között | 3h+ | 400 eur |
3 500 km felett | 3h+ | 300 eur |
3 500 km felett | 4h+ | 600 euró |
Törölt járat a KLM-mel
Ha a KLM több mint 14 nappal az indulás előtt törli a járatát, Ön jogosult az ingyenes időpont módosításra vagy az eredeti jegyár visszatérítésére.
Ha azonban a járat törlésére kevesebb mint 14 nappal az indulás előtt kerül sor, Ön automatikusan jogosult 600 euróig terjedő pénzügyi kártérítésre is.
A kártérítés csak akkor jár, ha a légitársaság törli a járatot, és nem előre nem látható körülmények miatt.
Erről bővebben a Repülőjárat törlése esetén járó kártérítés című cikkben olvashat.
Hol igényelhet kártérítést
A KLM a ryanair.com/eu-261 oldalon külön kapcsolattartási űrlapot biztosít a kártalanítással kapcsolatban.
A légitársaságok azonban gyakran úgy próbálják elkerülni a kártérítést, hogy a kérelmezési folyamat során figyelmen kívül hagyják és hazudnak, ezért forduljon közvetlenül az ügynökséghez.
Van még kérdés?
Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...