Az AirAsiát szinte minden utazó ismeri, aki valaha is Délkelet-Ázsiába utazott. A fapados légitársaság Malajzia legnagyobb légitársasága, és a legnagyobb fapados légitársaság egész Ázsiában az utasok és a flotta számát tekintve.
A vállalat Airbus A320-as és A321-es repülőgépekkel üzemelteti járatait. A hosszú távú útvonalakon Airbus A330-as és a hamarosan leszállított legújabb A350-es repülőgépeket vet be. Minden repülőgép piros és fehér színű.
Az AirAsia egyidejűleg több leányvállalatot is működtet, amelyek más ázsiai piacokon is tevékenykednek:
- AirAsia X (D7/XAX)
- Indonesia AirAsia (QZ/AWQ)
- Fülöp-szigeteki AirAsia (Z2/EZD)
- Thai AirAsia (FD/AIQ)
- Thai AirAsia X (XJ/TAX)
- AirAsia Kambodzsa (KT/KTC)
A társaság IATA/ICAO-kódja zárójelben szerepel, az "X" utótag pedig hosszú távú légitársaságot jelöl. Valamennyi társaságra külsőleg AirAsia néven hivatkoznak, és útvonalaikra egyedi feltételek vonatkoznak.
Ezért nem ismertetjük részletesen az egyes AirAsia-fiókokat.
További tippek a repüléshez AirAsia
Akár először, akár többször repül a AirAsia oldalon, nézze meg hasznos tippjeinket és ajánlásainkat:
Helló, már 3 napja próbálok jegyet vásárolni az air asia-n keresztül, de minden alkalommal, miután megadtam a kártyámat és feldolgoztam a fizetést, egy üzenetet dob nekem, hogy sajnálom, a szervereik nem működnek, és próbáljam meg újra megvenni a jegyeket. Az oldal azonban működik náluk. Mindent kipróbáltam - különböző böngészők, wifi, kábeles internet, vásárlás a neten keresztül, mobilalkalmazás használata, Visa vagy Mastercarddal való fizetés, és még mindig ugyanaz az üzenet. A múltban minden ok. Van pénz a számlámon és engedélyeztem a netes fizetést. Olvastam erről valamit a külföldi dikuzban és sokan találkoztak ezzel, de sehol nem olvastam, hogy hogyan lehet megoldani. Chatbot nem segít és a supportnak írni irreális. Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban? Köszönöm, Veronika