Ez a Földalatti nevű vonal a londoni metró után a második legrégebbi a világon. Ezt 1896-ban helyezték üzembe, csaknem 80 évvel az első prágai vonal elindítása előtt. A vonalat 2002-ben az UNESCO a világörökség részévé nyilvánította, nemcsak építésének ideje, hanem építészeti kialakítása miatt is. Az állomásokat öntöttvasból vagy kerámiacsempéből készült díszítőelemekkel ellátott tartóoszlopok díszítik, amelyekbe az állomások nevét égették bele.
A ma már inkább M1-es vagy Sárga vonalként emlegetett vonal a teljes Andrássy út alatt halad, és összesen 11 állomással rendelkezik. Azonban nem egy tipikus metró, mivel közvetlenül a felszín alatt helyezkedik el, így csak egy képzeletbeli emeletet kell lemenni, és máris a peronon állunk. A tömegközlekedés rendszeres része, így a normál jegyek érvényesek.
Mit érdemes megnézni
Fedezze fel az összes látnivalót Budapest-ban.