Kiotó - mi a legjobb módja az utazásnak

Kiotó

Kiotó tömegközlekedési hálózata sűrű, és magában foglalja a metrót, több buszjáratot, turistabuszokat és több vasúti társaságot.

Leginkább a buszokat fogja használni, hogy eljusson az összes látnivalóhoz. Számítson azonban hosszú menetidőre és gyakran nagyon zsúfolt járművekre.

A metró szintén gyors összeköttetést biztosít, de a buszokkal ellentétben ez inkább a helyieket szolgálja ki, és sok látnivalóhoz egyáltalán nem megy el.

Arashiyama területére a leggyorsabban vonattal juthatsz el.

A 10 legjobb szálloda Kiotóban

Kényelmes napijegyek

A különböző közlekedési társaságoknál eltérő a viteldíjrendszer, és különösen az átszállások vagy a napijegyek esetében elég nehéz tudni, hogy az adott jegy mely vonalakra érvényes, és melyekre nem.

Kiotóban két alaptípusú napijegy létezik + egy népszerű bérlet az egész Kansai területre.

Ár Érvényesség
Metró és busz 1 nap 1 100 jpy

Kiotói metró
Kiotói városi busz
Kiotói busz *
Nyugati JR busz *
Keihan busz *

Metró 1 nap 800 jpy Kiotói metró
Kansai Railway Pass 5 600 jpy - 2 nap
7 000 jpy - 3 nap
Kiotói metró
Oszaka metró
Magánvasutak (Kansai régió) **
Villamosok és néhány drótkötélpálya

* Ezeknél a fuvarozóknál az egész napos jegy csak egyes vonalakon érvényes:

  • Kiotói busz - a 10, 18, 32, 34, 51, 54, 90, 95 járatok kivételével minden járaton érvényes.
  • Nyugati JR busz - csak a Kiotói pályaudvar - Toganoo (Tako-Keihoku vonal) útvonalon érvényes.
  • Keihan Bus - csak a 29, 29C, 84, 901 vonalakon érvényes.

** A Kansai Railway Pass Kiotón belül nem érvényes minden vasúti társaságra:

  • JR vonatok - nem használható
  • Keihan Railway - használható
  • Eizan Railway - használható, kivéve a Demachyianagi állomáson történő felszálláskor (tehát ha a Keihan Railwayről száll át, a legközelebbi "Mototanaka" állomáson kell jegyet váltania, vagy kb. 1 km-t kell gyalogolnia).
  • Eizan drótkötélpályák - nem használható
  • Hankyu Railway - használható
  • Kintetsu vasút - használható
  • Randen villamosok (Keifuku vasút) - nem használható.

Metró és busz 1 nap

A kiotói metróvonalakra és az összes kiotói buszjáratra érvényes egész napos jegy a legjobb ár-érték arányú a város bejárásához.

  • 1 100 jpy
  • 1 naptári napra érvényes, nem 24 órára

Akkor éri meg, ha 1 nap alatt 4-nél több metró- vagy buszjáratot veszel igénybe, de ezt könnyen megoldhatod, ha 2-3 egymástól távolabbi látnivalót látogatsz meg.

Ráadásul az egyéni viteldíjak soha nem átvihetők, így minden egyes buszozásért külön jegyet kell fizetni.

Részletes információkért látogasson el a hivatalos weboldalra a city.kyoto.lg.jp címen.

Hol vásárolhat?

  • Automaták minden metróállomáson (csak készpénzzel vagy japán közlekedési kártyával).
  • Információs központ a kiotói pályaudvaron keresztül a buszpályaudvaron (lásd a térképet)
    • Naponta 7:30-19:30
  • A buszsofőrtől a buszról leszálláskor

Metró 1 nap

A csak a metróra szóló napijegy nem túl kényelmes a turisták számára, mivel a metró csak korlátozott számú látnivalóhoz visz el.

  • 800 jpy
  • 1 naptári napra érvényes, nem pedig 24 órára.

Egy normál, egyszeri metrójegy kb. 260 jpy-ba kerül egy városnézésre, így egy egész napos jegyet 3 vagy több metróútra és legfeljebb egy buszútra érdemes váltani (egy nap 230 jpy-ba kerül).

A részletekért nézd meg a city.kyoto.lg.jp hivatalos honlapot.

Hol lehet megvásárolni?

  • Automaták minden metróállomáson (csak készpénz vagy japán közlekedési kártya).
  • Információs központ a kiotói pályaudvaron keresztül a buszpályaudvaron (lásd a térképet).
    • Napi 7:30-19:30

Kansai vasúti bérlet

A vasúti bérlet az egész tágabb Kansai területre érvényes, beleértve Oszakát, Kiotót, Narát vagy Kobét, a vasúti bérlet inkább csak a vasút szerelmeseinek ajánlott.

Ahhoz, hogy megérje, naponta 2 oda-vissza utazást kell tennie a hosszú útvonalon (pl. Oszaka - Nara / Kobe / Kiotó) vagy 1 oda-vissza utazást a hosszú útvonalon és több rövidebb utazást (legalább 4-5).

5 600 jpy 7 000 jpy
2 nap 3 nap

A jegy a naptári napokra érvényes, nem pedig 48 vagy 72 órára.

Oszaka, Kiotó, Kobe és Nara legtöbb magánvasútján kívül a jegy az oszakai és kiotói metróra is érvényes. Ezzel szemben a jegy nem érvényes a JR vonatokon (még a JR Osaka Loop városi vonalon sem), és Kiotóban nem érvényes a Randen villamosvonalakon és az Eizan drótkötélpályákon.

A Kansai Railway Pass nem használható egyetlen buszjáraton sem.

A metróbérlettel 30 kiválasztott látnivaló belépőjegyéből is kedvezményt kaphat (általában 10% körüli), lásd a listát.

Hol lehet megvásárolni?

Online vásárlás esetén az utalványt bármelyik értékesítési ponton fizikai kártyára kell cserélni.

Közlekedéskereső

Kiotóban nincs egyetlen keresőmotor az összes közlekedési eszközre. Kereshet az egyes fuvarozók alább felsorolt weboldalain, vagy a Google.com/maps segítségével.

A tömegközlekedési eszközök Google-on keresztüli keresése jól működik, beleértve a pontos árak megjelenítését is.

A Google Maps azonban figyelmen kívül hagyja a rendszerek közötti különbségeket.

Mindig a lehető legrövidebb útvonalat találja meg, de nem veszi figyelembe, hogy az útvonalak azonos tarifával közlekednek-e. Ha nem, akkor minden egyes váltáskor új viteldíjat kell vásárolnia, ami drágítja az utazást.

Gyakoriak a félreértések, különösen akkor, ha a metróbusz 1 napos bérletét használod, amely nem érvényes a vasútvonalakon (például a JR vagy a Randen, ha Arashiyama, Hankyu vagy Keihan felé mész).

A metró és a városi buszok weboldalán egy hasznos szórólap található a leggyakoribb járatok példáival: city.kyoto.lg.jp/pdf.

Foglaljon szállodát Kiotó központjában

Metró és vasút

Kiotó alapvető közlekedési hálózata 2 metróvonal, amelyet számos magán- és állami (JR) elővárosi vasútvonal egészít ki.

Ezekkel a vasútvonalakkal gyakran lehet közlekedni a városban, azonban az egyszeri jegyek és egyes napijegyek nem kompatibilisek egymással.

A részletekért lásd a Kiotói metró fejezetet.

Buszok

A buszok a turisták fő közlekedési eszközei, mivel minden látnivalóhoz közlekednek.

A busszal való utazás nagyon kényelmes, ha a metró + buszra szóló napijegyet 1100 jenért fizetted ki.

Arra azonban figyelj, hogy Kiotó nagy város, sok közlekedési lámpával, ezért a buszút gyakran nagyon hosszú.

Ha a központból a külvárosba (például az Arashiyama területre vagy a Kinkakuji templomba) busszal utazik, az út körülbelül 45 percig tart.

A turistalátványosságok felé vezető útvonalakon (különösen a Gion és Higashiyama negyedekből/be) gyakran 40-60 percig hosszú sorok állnak a buszmegállókban.

Egyszeri viteldíj

Kiotó egész területén minden buszüzemeltetőnél 230 jpy az egységes viteldíj.

A 16, 17, 18, 19, 32, 34, 52, 54, 90, 95 (Kyoto Bus), 33 (Kyoto City Bus) és az összes Keihan Bus vonal külső részein a viteldíj a megtett távolság függvénye.

  • A felszállás mindig a hátsó ajtón keresztül történik.
    • Ha olyan útvonalon utazik, ahol 230 jen az átalánydíj (az útvonalak túlnyomó többsége), a felszálláskor nincs szükség jegyre.
    • Ha szakaszos viteldíjjal közlekedik, az ajtónál vegyen jegyet, majd a jegyen szereplő összegnek megfelelően fizesse ki a járművezetőnél, vagy beszálláskor és leszálláskor csatlakoztassa a leolvasóhoz a közlekedési kártyát (Icoca, Suica stb.).
  • A 230 jpy átalánydíjat csak leszálláskor kell fizetni a járművezetőnél pontos készpénzzel vagy a 10 japán közlekedési kártya (Icoca, Suica és mások) egyikével.
    • Ha nincs nálad a pontos összeg, a sofőr pultjánál van egy készpénzváltó, ahol 1000 jenes bankjegyet aprópénzre tudsz váltani
  • A viteldíj kifizetéséhez mindig szálljon le a bejárati ajtónál.
  • Nincs kedvezményes átszállási díj. Mindig 230 jpy-t kell fizetni egy fuvarért.

A kiotói busz útvonaltérképén az átalánydíjban foglalt megállókat fehér körrel, a szakaszdíjban foglalt megállókat pedig fekete négyzettel jelöljük.

Kiotói városi busz

Kiotó legnagyobb fuvarozója zöld buszokat üzemeltet a város számos útvonalán.

Ennek a fuvarozónak minden útvonala csak a 230 jpy-s átalánydíjas zónán belül közlekedik, kivéve a Katsura állomás irányába közlekedő 33-as útvonalat.

  • Az egész napos busz + metrójegy az összes útvonalon érvényes, beleértve az EX100 és EX200 turisztikai útvonalakat is.

Hivatalos weboldal: city.kyoto.lg.jp

Kiotói busz

A piros csíkos krémszínű buszok a kiotói pályaudvarról olyan területek felé közlekednek, mint Arashiyama, vagy fordítva északkelet felé Iwakura és Ohara felé.

A legtöbb turisztikai területre tartó útvonal a 230 jenes átalánydíjas zónába tartozik.

  • Az egész napos busz + metrójegyek csak a 16, 17, 24, 26, 40, 52, 63, 65, 66, 73, 75, 76, 92, 94 vonalakon érvényesek.

Hivatalos weboldal: kyotobus.jp

Keihan Bus

A város délnyugati szélén lévő területen piros és fehér buszok közlekednek.

A viteldíjak minden útvonalon a megtett megállók számától függnek, és 230 jpy és 390 jpy között mozognak.

  • A busz + metró napijegy csak a 29-es, 29C, 84-es, 301-es vonalakon érvényes.

Hivatalos weboldal: keihan.co.jp/buses

Nyugati JR busz

A JR-WEST vasúttársaság buszos ága két vonalat üzemeltet Kiotóban. Mindkettőnek 230 jpy az átalánydíja.

Mindkét vonalon használható a JR Pass vagy a JR-WEST Pass regionális változata.

  • 205-ös vonal - a kiotói pályaudvartól a Ritsumeikan Egyetemig közlekedik, és nem érinti a főbb turisztikai látványosságokat.
    • Nem érvényes a busz + metró napijegy
  • Takao-keihoku vonal - a kiotói pályaudvartól az északnyugati Toganoo turisztikai területig közlekedik.
    • Egész napos busz + metrójegy érvényes

Hivatalos weboldal: nishinihonjrbus.j-server.com.

Turisztikai városnéző buszok

Kiotóban két társaság üzemeltet turista városnéző buszokat, amelyekre a fenti jegyek egyike sem érvényes.

Ezek a buszok drágák, de nem állnak olyan sorok, mint a menetrend szerinti buszoknál.

K'Loop

A K'Loop három különböző útvonalon közlekedik. A járatsűrűség azonban 80 perc, így egy kis időbeosztást igényel ezeknek a buszoknak a használata.

A buszok például a következő látnivalókhoz közlekednek: Fushimi Inari-Taisha, Nijo kastély, Kinkakuji, Toji templom, Ginkakuji, Gion.

A jegyeket a következő változatokban árusítják:

  • 1 napos jegy - 1 500 jpy
  • 1 utazás - 500 jpy

A részletekért látogasson el a kloop.jp weboldalra.

Sky Hop busz

Bár a vállalat hivatalosan 3 útvonalat üzemeltet, a valóságban mind egy útvonalon közlekedik. Az egyetlen különbség a megállók számában van.

Minden útvonal mindig a kiotói pályaudvarról indul.

A buszok például a következő látnivalókhoz közlekednek: Nijo kastély, Kinkakuji, Kiotói császári palota, Ginkakuji, Gion.

A magas árak és a látnivalók korlátozott száma miatt, amelyekhez a buszok eljutnak, nem ajánljuk ezt a közlekedési módot.

A jegyeket csak egész napos vagy 2 napos változatban árulják, és nem lehet csak 1 útra szóló jegyet vásárolni.

  • 1 napos jegy - 4 000 jpy
  • 2 napos jegy - 6 000 jpy

A jegyek megvásárolhatók a buszon (készpénzzel és bankkártyával is lehet fizetni) vagy online a skyhopbus.com/kyoto oldalon.

Taxi, Uber

A tipikus fekete taxik rendkívül népszerű közlekedési módot jelentenek a helyiek és a turisták körében egyaránt, és szó szerint mindenütt jelen vannak.

Bárhol az utcán integetve leinthetsz egy taxit, és nagyon gyakoriak a hivatalos taxiállomások, ahol mindig sok taxi várakozik, gyakran bevásárlóközpontoknál, műemlékeknél vagy metróállomásokon.

Kiotóban a taxizás nagyon biztonságos, és itt nem fordulnak elő túlárazott viteldíjcsalások.

A taxit általában készpénzzel lehet fizetni, és sok taxi elfogadja a hagyományos Visa, Mastercad vagy American Express kártyákat, illetve a japán közlekedési kártyákat (Icoca, Suica és mások) is.

A vezetés mindig mérőórával történik. Az általános viteldíjak a következők:

  • 660 jpy - első 2 km
  • 80 jpy - minden további 296 méter vagy 1 perc várakozás (a nagyobb taxiknál valamivel magasabb a viteldíj).

Általában körülbelül ugyanannyit kell fizetni egy útért a központon keresztül. 2 000 jpy.

Borravaló

Kiotóban nem szokás borravalót adni, ha taxit veszel igénybe.

Az összeget azonban felkerekítheti a legközelebbi tízesre. Ha 1900 jent kell fizetned, nyugodtan hagyhatsz a taxisofőrnek 2000 jent.

Mobilalkalmazások

Bár Kiotóban léteznek olyan mobilalkalmazások, mint az Uber és a DiDi, az árak mindig ugyanazok, mint a hagyományos taxiké, és csak a tényleges utazás alapján számítják ki őket (a taxióra szerint).

Előnye azonban, hogy az alkalmazások használatakor mindig fizethetsz kártyával.

Ez a cikk tartalmazhat partneri linkeket, amelyekből szerkesztőségünk jutalékot kaphat, ha rákattint a linkre. Lásd a Hirdetési irányelvek oldalunkat.

Van még kérdés?

Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...

0 megjegyzések

Bejelentkezés a Cestee-be

... az utazási közösség világszerte

Nincs még utazási számlája? Regisztráljon