Jakarta - mi a legjobb módja az utazásnak

Park a Monász-emlékmű körül

Bár a jakartai tömegközlekedés a két metróvonal megépítésével gyorsan fejlődik, továbbra is meglehetősen bonyolult és áttekinthetetlen.

Ennek ellenére a turisták számára kényelmes néhány helyre eljutni, és mindenekelőtt a tömegközlekedés nagyon olcsó és biztonságos.

A leghasználtabb és legkényelmesebb közlekedési módok a Grab és a Gojek mobilalkalmazások.

A 10 legjobb szálloda Jakartában

Tömegközlekedés

Jakartában vonatok, metró, LRT könnyűvasút (ami valójában csak egy magasított metró), BRT expressz buszok, normál buszok és minibuszok mind-mind működnek a városban való közlekedésre.

A buszok és a minibuszok a TransJakarta rendszerhez tartoznak.

A nagyszerű dolog az, hogy ugyanazokat az elektronikus közlekedési kártyákat használhatod minden közlekedési módhoz. Ráadásul ezek közül néhány Indonézia más városaiban is érvényes.

Viteldíjak - JakLingko kártya és még sok minden más

Amikor utazik bármilyen tömegközlekedési eszközön Jakartában , meg kell vásárolni egy elektronikus kártyát, hogy töltse fel a választott összeget.

Ezt fokozatosan töltik fel aszerint, hogy mennyit utazik. A fel nem használt hitel nem téríthető vissza.

Készpénzzel is fizethet és feltöltheti a kártyáját, de magát a viteldíjat mindig csak a kártyáról vonják le, és Jakartában nincsenek hagyományos papírjegyek.

A jakartai értékesítési pontokon kibocsátott kártyákat összefoglalóan JakLingko-ként emlegetik, azonban ezeket mindig egy bank bocsátja ki, és a gyakorlatban találkozhatsz a kártyák ezen formáival:

  • JakLingko - csak Jakartában és környékén érvényes.
    • A TransJakarta busz- és elővárosi vasútállomásokon található automatákból vásárolhatóak.
    • ára 30 000 idr, amelyből 20 000 idr maga a kártya ára, 10 000 idr pedig a viteldíjra felhasználható minimális hitelösszeg.
  • BNI Tapcash - Érvényes más indonéziai városokban (pl. Yogyakarta, Bandung, Medan, Surabaya).
    • Vásárlás a reptéri vasútállomások jegypénztáraiban (csak Manggarai és Sudirman/BNI City állomásokon) vagy az Indomaret és Alfa Mart/Alfa Express minimarketekben.
    • Ára 40 000 idr, amelyből 20 000 idr maga a kártya ára, 10 000 idr pedig a viteldíjakhoz felhasználható minimális hitelösszeg.
  • E-money Mandiri - más indonéziai városokban is érvényes (pl. Yogyakarta, Bandung, Medan, Surabaya).
    • Vásárlás a reptéri vasútállomások jegypénztáraiban (csak Manggarai és Sudirman/BNI City állomásokon) vagy az Indomaret és Alfa Mart/Alfa Express minimarketekben.
    • Ára 40 000 idr, amelyből 20 000 idr maga a kártya ára, 10 000 idr pedig a viteldíjakhoz felhasználható minimális hitelösszeg.
  • BRIZZI - más indonéziai városokban is érvényes (pl. Yogyakarta, Bandung, Medan, Surabaya).
    • Vásárlás az Indomaret és az Alfa Mart / Alfa Express minipiacokon.
    • Ára 40 000 idr, amelyből 20 000 idr maga a kártya ára, 10 000 idr pedig a viteldíjakhoz felhasználható minimális hitelösszeg.
  • BCA Flazz - Érvényes más indonéziai városokban (pl. Yogyakarta, Bandung, Medan, Surabaya).
    • Vásárlás az Indomaret és az Alfa Mart / Alfa Express minipiacokon.
    • Ára 40 000 idr, amelyből 20 000 idr maga a kártya ára, 10 000 idr pedig a viteldíjakhoz felhasználható minimális kredit.

Hogyan tölthető fel a kártyán lévő hitel?

A JakLingko-kártyát a TransJakarta vasút- és buszpályaudvarok összes automatájánál feltöltheti. Kizárólag kártyával lehet fizetni.

A többi kártyát (E-money, BNI Tapcash, BRIZZI, BCA Flazz) csak az Alfa Mart és Indomaret minipiacokon lehet feltölteni, de ezek szó szerint minden sarkon ott vannak. Ebben az esetben készpénzzel és kártyával is lehet fizetni.

Ezeket a kártyákat Indonézia bármely városában fel lehet tölteni, nem csak Jakartában.

TransJakarta buszok

A buszok egyelőre továbbra is a fő közlekedési eszköz maradnak, amelyek egy része az autóktól elkülönített speciális folyosókon közlekedik. A metrók és az elővárosi vonatok még nem szolgálnak ki minden turisztikai látványosságot.

A TransJakarta háromféle buszjárattal rendelkezik.

A jegyár minden vonalra (BRT, menetrend szerinti buszok és minibuszok) azonos - 3 500 idr egy útra.

Ha átszáll két BRT-vonal között, és nem hagyja el az állomást (azaz nem megy át a forgóajtón), akkor a 3500 rúpiás árat csak egyszer fizeti ki. Ha azonban állomások között vagy busz típusok között száll át, akkor mindig újra kell fizetnie.

A legtöbb vonal üzemideje körülbelül reggel 5:00 és este 22:00 óra között van.

BRT

A Bus Rapid Transit részben elkerüli a forgalmi dugókat, azonban a buszok nem tudják elkerülni a kereszteződésekben a közlekedési lámpáknál való megállást.

ABRT-vonalakat nagyméretű kék-fehér buszok szolgálják ki, és megállóikba csak forgóajtókon keresztül lehet bejutni. A megállóba való belépéskor és kilépéskor egy elektronikus kártyát csatolnak a forgóajtókapuhoz.

A turisták számára a leghasznosabb folyosók a következők:

  • 1-es útvonal - Kota Tua óvárosát köti össze a Monas-emlékművel, majd délre, az M-blokk felé.
  • 2., 2A, 5C útvonal - a Senen Sentral és a Monas Monument között a Gambir vasútállomásig.
  • 5., 5D útvonal - a központ keleti részétől (Senen Sentral, Pasar Baru) az Ancol vidámparkig tart .
  • 6A, 6B útvonal - a Ragunan állatkerthez vezet .

A buszok a fő folyosókon nagyon sűrűn, átlagosan 5-10 percenként közlekednek, de például az 1-es vagy a 6-os járatok körülbelül 2 percenként járnak.

Egyes buszok általában túlzsúfoltak, de általában elég megvárni a következő buszt, ami már lényegesen üresebb lesz.

A BRT-buszokon való utazás biztonságos, bár tanácsos a hátizsákot vagy a táskát kéznél tartani (nem a háton), mivel zsebtolvajok előfordulhatnak.

Egyes buszokon az első rész csak nők számára van fenntartva!

A BRT-buszok a TransJakarta közlekedési térképén a vonatokkal és a metrókkal együtt vannak feltüntetve.

Normál buszok

A rövidebb távolságok helyi közlekedésének kiegészítéseként a narancssárga és fehér buszok a normál utcákon közlekednek az autók mellett, megállóhelyeik az utca szélén, a járdán vannak.

Ezeknek a buszoknak az útvonaláról azonban nincs térkép, de a megállók és az útvonal száma például a Google Maps-en látható.

A Moovit alkalmazás gyakran tévesen jeleníti meg ezeknek a vonalaknak az útvonaltérképét.

A felszállás után csatlakoztassa az elektronikus kártyát a vezető oldalán lévő olvasóhoz. Kissé logikátlan módon a buszról való leszálláskor is fel kell csatolni a kártyát (a 3 500 idr ára 1 útra egységesen 3 500 idr, függetlenül a megtett távolságtól).

A kártyaolvasó csak a vezetőoldali ajtónál található, a második ajtónál nem, így a kiszálláskor is az első ajtót kell használni.

Kisbuszok (angkot)

A kis mikrobuszok Indonéziában, az "angkot" néven ismert kisbuszok régebben rendkívül népszerű és egyben rendkívül zavaros közlekedési forma voltak, különösen Jakarta külvárosában.

Azonban a TransJakarta rendszerbe történő összevonás során minden mikrobusznak van egy vonalszáma (mindig a "JAK" betűkkel, például JAK89) és rögzített útvonala.

Ezeknek az útvonalaknak a megállóhelyei a Google Maps-en is megtalálhatók.

A fel- és leszálláskor elektronikus jegykártyát kell az olvasóhoz csatlakoztatni.

Elővárosi vonatok

Az elővárosi vonatok jelentik a fő vasúti hálózatot és a városon belüli közlekedést. A vonatok üzemideje körülbelül 5:00-tól 22:00-ig tart, a B és C vonalakon egyes járatok 23:00-ig közlekednek.

Az árakat kissé másképp számítják ki, mint a buszok esetében, és mindig a megtett távolságtól függnek. A viteldíjak azonban nagyon alacsonyak.

  • 3 000 idr - Az ár Jakartán belül bárhová érvényes, például a városközpontból Kota Tua óvárosába.
  • a címre 6 000 idr - a legmagasabb ár a legtávolabbi célállomásokra

A peronra való fel- és leszálláskor mindig egy elektronikus közlekedési kártyával ellátott forgókapun kell áthaladni.

Alternatívaként a kártyát minden vasútállomáson megvásárolhatja.

Jakartában a következő vonatjáratokon utazhat.

  • A (Airport Rail Link) - A belvárosból a Jakarta CGKAirportigközlekedő vonalon 70 000 idr a speciális viteldíj, amelyet nem lehet elektronikus kártyával fizetni. A jegykiadó automatánál rendes papírjegyet kell vásárolni.
    • Gyakoriság 30 perc
  • B - gyakori vonal, amely Jakarta Kota állomást ( Kota Tua óváros) köti össze a belvárossal (Juanda állomás - mecset és katedrális) és tovább délre Bogorral.
    • Gyakoriság 8-15 perc
  • C - gyakori járat, amely Cikarangot és Bekasit köti össze a városközponttal, ahol a vonat széles körpályán kerüli meg a központot.
    • Gyakoriság 8-15 perc
  • TP - a Jakarta Kota állomásról ( Kota Tua óváros) az Ancol vidámparkon keresztül a Tanjung Priok rakpartra közlekedő rövid vonal.
    • Gyakoriság 30 perc
  • T - a városközpont nyugati szélén lévő Duri állomásról Tangerangba közlekedik, és kevés turista használja.
  • R - Tanah Abang állomásról Rangkasbitung városba közlekedik, ahol az LM elővárosi vonal Merak városba vezet (kompok Szumátra szigetére).
    • Az R vonal gyakorisága kb. 15-30 perc.
    • Az LM vonal járatainak gyakorisága kb. 6-szor naponta.

Hivatalos elővárosi vasúti weboldal: commuterline.id. A honlapon található menetrendekből azonban több vonal hiányzik, noha általában közlekednek.

Az indulási időpontokat azonban a Google Maps pontosan megjeleníti, ha egy adott állomás ikonjára kattint.

MRT metró + LRT földalatti

A hagyományos metróhálózatnak eddig csak 3 vonala van.

  • MRT - a klasszikus metrónak eddig csak a piros vonala van, ez részben a föld alatt (a központban) és a központon kívül a föld felett fut.
    • Dukuh Atas (átszállás a BNI City / Sudirman állomásra) - Block M - Lebak Bulus
  • LRT - földfelszíni metró, két vonalra osztva
    • Zöld vonal "BK" - a Dukuh Atas állomástól Cikoko, Cawang és Halim állomásokon keresztül (átszállás a nagysebességű vasútra) Jati Mulya-ig közlekedik.
    • Kék vonal "CB" - Dukuh Atas állomásról Cikoko, Cawang és TMII állomásokon keresztül (átszállás a nagysebességű vasútra) Haryamuktiig közlekedik.

A járatok járatsűrűsége minden vonalon körülbelül 8 perc, a menetidő pedig reggel 5:00 és este 22:30 között van.

A viteldíjak más közlekedési módokhoz képest viszonylag magasak, és a megtett távolság alapján kerülnek kiszámításra.

Az MRT esetében a viteldíjak 5 000 idr és 13 000 idr között mozognak.

Az LRT-vonalakon a viteldíj 5 000 idr az első 23 km-en, és 700 idr minden további 1 km-en.

Grab / Gojek

A turisták számára a Grab vagy Gojek mobilalkalmazásokon keresztül történő taxizás a legegyértelműbb és legkényelmesebb közlekedési mód.

Mindig érdemes összehasonlítani az árakat mindkét platformon, mivel azok több tíz százalékkal is eltérhetnek.

Választhatsz az autók és a lényegesen olcsóbb motorok között, de a biztonság, a nem belélegezhető füst és az általános kényelem szempontjából a szinte mindig légkondicionált autók a legjobb közlekedési mód a mindenütt jelenlévő dugók ellenére is.

A Jakartán belüli autózás normál ára (például a belvárosból Kota Tua óvárosába) 30 000 idr körül van.

A hagyományos taxikhoz képest ez jelentős megtakarítást jelent, ráadásul az alkalmazáson követheted az autó helyzetét, amint megérkezik, és felhívhatod vagy sms-t küldhetsz neki, ha eltéved és rossz irányba megy, ami nagyon gyakran előfordul.

Útdíjfizetés

Jakarta autópálya-hálózata fizetős és ingyenes utakra oszlik.

A sofőr gyakran megkérdezi, hogy a központból kifelé haladva a "fizetős utat" akarja-e használni vagy sem. Mindig javasoljuk, hogy egyezzen bele, mivel akár 30 perc vezetési időt is megspórolhat.

Az útdíj általában 10 000 idr-ba kerül, és az alkalmazás automatikusan beépíti a kártyájára terhelt végső árba. Ne fizessen készpénzt a sofőrnek.

Rendszeres taxik

Jakartában a taxikat több társaság üzemelteti, a legnagyobb közülük a Bluebird.

Világoskék vagy szürke taxijaikkal minden sarkon találkozhatsz, és egy egyszerű integetéssel leintheted őket.

A jakartai taxiknak mérőóra szerint kell közlekedniük. Az esetleges útdíjakat nem tartalmazza a taxióra, és azokat a viteldíjon felül kell fizetni.

A taxisok csak készpénzt fogadnak el, és az árak általában 15-20%-kal magasabbak, mint a Grab/Gojek mobilalkalmazások árai.

Gyalogosan

Jakarta a világ egyik legrosszabb gyalogos nagyvárosa.

Bár a belvároson belül járdák vannak az utcák mentén, a gyalogosoknak nincs elsőbbsége az autókkal szemben a zebráknál, és a közlekedési lámpákkal ellátott kereszteződések nagyon hosszú időközökkel teszik kényelmetlené az életet.

Még a közlekedési lámpáknál is rendkívül óvatosnak kell lenni, mert különösen a motorosok rendszeresen áthajtanak a piroson.

Ez a cikk tartalmazhat partneri linkeket, amelyekből szerkesztőségünk jutalékot kaphat, ha rákattint a linkre. Lásd a Hirdetési irányelvek oldalunkat.

Van még kérdés?

Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...

0 megjegyzések

Bejelentkezés a Cestee-be

... az utazási közösség világszerte

Nincs még utazási számlája? Regisztráljon