Busan metrója a leghatékonyabb módja a közlekedésnek és számos turisztikai célpont elérésének. Ahol nem lehet metróval eljutni, ott buszok egészítik ki a szolgáltatást, amelyeket a Közlekedés fejezetben tárgyalunk.
Keressen egy metróállomáshoz közeli szállodát
Hány metróvonal van Busanban? Mennyibe kerülnek a jegyek, és milyen típusú jegyeket érdemes venni? Az alábbiakban megtalálod a válaszokat.
Metróvonalak Busanban
Busan vasúthálózata 4 metróvonalat, egy elővárosi automata metróvonalat és egy elővárosi vonatvonalat foglal magában. Az összes vonalat egységes tarifarendszer köti össze, és mindegyik átszállítható.
- 1-es vonal (narancssárga) - a legforgalmasabb útvonal a Dadaepo déli strandjaitól a régi központon (Nampo-dong és Jagalchi halpiac), a Busan állomáson és az új központon keresztül a Nopo központi buszpályaudvarig tart.
- 2. vonal (zöld) - a turisztikai negyedet és a Haeundae strandot köti össze a modern központtal, a Sasang buszpályaudvarral, majd tovább halad az északi lakótelepek és külvárosok felé.
- 3. vonal (bézs) - a modern központ északi részét köti össze a nyugati lakónegyeddel.
- 4. vonal (sötétkék) - a turisták által legkevésbé használtvonal. A modern központ északi részéből rövid útvonal vezet az északkeleti lakónegyedekbe.
- Busan-Gimhae vonal - egy automatizált, vezető nélküli metróvonal, amely a Sasang állomáson csatlakozik a narancssárga vonalhoz, és a busani repülőtéren keresztül Gimhae-be vezet .
- Donghae Nambu vonat - az elővárosi vonat a modern belvárosban található Bujeon állomásról indul és a part mentén halad a legközelebbi nagyvárosba, Ulsanba.
Busan metró térkép
A busani metróban úgy tudsz a legjobban tájékozódni, ha megnézed a térképet, és előre megtervezed az utadat. A kanyargós hálózat első ránézésre meglehetősen zavaros, és feleslegesen késni fog, ha az állomáson tervezi meg az utazását.
A metró hivatalos weboldalán interaktív metrótérképet talál a viteldíjak kiszámításával és a leggyorsabb útvonallal: humetro.busan.kr. A térkép azonban csak dél-koreai IP-címekről érhető el.
Viteldíjak és jegytípusok
A busani metróban mindig a megtett útvonalonként kell fizetni. Léteznek napijegyek is. A jegyek részletes áttekintése, amelyek a buszokon és egyes esetekben más koreai városokban is érvényesek, a Közlekedés fejezetben található, és a metró hivatalos honlapján is megtalálható.
Jegyárak
Ebben a fejezetben azonban a jegyárak alapvető változatait is összefoglaljuk. A viteldíjakat a távolság alapján számítják ki.
- Alapár (10 állomás vagy annál kevesebb) - 1 300 krw közlekedési kártyával (T-pénz/Cashbee), 1 400 krw egyszeri jegyért.
- Alapdíj (10 állomásnál több) - 1 500 krw közlekedési kártyával (T-pénz/Cashbee), 1 600 krw egyszeri jegyért.
- Átszállási jegy a Busan-Gimhae automata metróhoz - 1 800 krw
- A Donghae Nambu elővárosi vonatra érvényes maximális jegyár - 2 500 krw
- Egész napos jegy (naptári napon érvényes, csak az 1-4. vonalon) - 5 000 krw
A pontos viteldíj és a leggyorsabb útvonal kiszámításához látogasson el a humetro.busan.kr weboldalra.
Kattintson a térképen az indulási állomásra, majd azonnal az érkezési állomásra. Egy felugró ablakban megjelenik a leggyorsabb útvonal és a pontos viteldíj. Ez a weboldal jelenleg csak dél-koreai IP-címekről érhető el.
Hogyan kell használni a jegyet?
Ha T-Money vagy Cashbee közlekedési kártyával utazik, nem kell megállnia az automatáknál. Ezeknél csak időnként kell feltöltenie a hitelét, amelyet fokozatosan vonnak le a kártyákról.
Minden metróállomáson kétirányú forgóajtókkal vannak felszerelve. Mindig azon mész át, amelyiken a zöld nyíl van, a kártyádat az olvasóhoz nyomod, és szabadon sétálhatsz.
Ugyanez a folyamat vár rád, amikor kilépsz az állomásról.
Átszálláskor nem kell átmenni a forgóajtókapukon.
Vásárolhatszegyjegyet az egyes metróállomásokon lévő automatákból. Csak készpénzzel fizethet, érmével és bankjegyekkel egyaránt. Válassza az angol nyelvet a gép alsó sávjában, majd válassza a "Destination Selection" (Úticél kiválasztása) lehetőséget. Ezután az érintőképernyős térképen kiválasztja a célállomást, és a viteldíj ennek megfelelően kerül kiszámításra. Egy kártya jelenik meg, amelyet az állomásra való belépéskor és kilépéskor a forgókapuhoz kell csatlakoztatni.
Menetrendek és időközök
A busani metró körülbelül reggel 5:00 és este 23:30 között közlekedik (utolsó indulás), ami azt jelenti, hogy a szerelvény mindig körülbelül 30-40 percet késik a központból.
Az egyes vonalak intervallumai meglepően hosszúak lehetnek, hétköznap 5 és 10 perc között, hétvégén pedig 7 és 11 perc között.
Metróállomások
Első pillantásra a metróállomások kívülről meglehetősen rosszul vannak kitáblázva. Különösen a központban, ahol a metró teljesen a föld alatt fut, a metró bejáratai alig vannak jelölve. Csak keresse az aluljáró bejáratát, amely a legtöbb esetben egyben az állomás bejárata is.
Aztán a belváros peremén és Busan külterületén a legtöbb vonal felemelkedik, így nagyon gyorsan megtalálhatja az állomást.
WC-k minden metró- vagy vasútállomáson találhatók, és mindig ingyenesek. A busani metró WC-i tiszták és modernek.
A metróállomások számozott kijáratai praktikusak. Különösen az átszálló állomások gyakran labirintusszerűek. Amikor leszáll a vonatról, keressen egy nagyméretű térképet az állomás területéről, akár közvetlenül a peronon, akár az egy emelettel feljebb lévő csarnokban, amely angol nyelven is megtalálható. Ezen minden kijárat számmal van jelölve. Válassza ki az Önnek megfelelőt, és csak kövesse az egyértelmű jelzéseket.
AGoogle Maps is nagy segítség, mivel a kijáratok számai mindig sárga téglalapban vannak jelölve.
A peront minden metróállomáson automata ajtókkal ellátott üvegfal választja el a vágányoktól és a vonatoktól. Minden ajtó automatikusan nyílik, nem kell gombokat nyomogatni.