Chicago - mi a legjobb módja az utazásnak

Chicago Cloud Gate

A város tömegközlekedését elsősorban a Chicago belvárosát átszövő ikonikus metróhidak képviselik. Használhatja azonban a buszok és a peremvasutak kiterjedt hálózatát is.

Metró- és buszjegyek

A metrót és a buszokat is a CTA üzemelteti, így mindkét közlekedési módra ugyanazokat a fizetési módokat és esetenként jegyeket használhatod. A teljes CTA busz- és metróhálózatnak csak egy zónája van.

Egyszeri viteldíj (2 óra)

Az egyszeri menetjegyek mindig 2 órán keresztül érvényesek, és ezen a 2 órán belül összesen 3 utazást vehet igénybe. A 2 órás érvényességi időn belül azonban ingyenes átszállásra csak a buszokon VAGY a metrókon van lehetőség.

Ha metróról buszra száll át, vagy fordítva, mindig új viteldíjat kell fizetnie.

A közlekedés típusa Ár
"L" metró 2,50 usd
Busz
(érintésmentes kártya vagy Ventra Card)
2,25 usd
Busz
(Készpénz - jegy a sofőrtől)
2,50 usd

Készpénzes fizetés esetén a sofőrnél a pontos összegnek meg kell lennie.

Napijegyek

Ha többször is utazik Chicagóban, érdemes napijegyet vásárolni. Ezek a bérletek korlátlan számú metró- és CTA-buszozásra érvényesek. A METRA vonatokra nem érvényesek.

Ez a fajta menetjegy azonban nem fizethető PAYG-vel, azaz saját érintésmentes kártyával, mivel erre a fizetési formára nincs napi limit.

A napijegy megvásárlásához először Ventra-kártyát kell vásárolnia, akár fizikailag az egyes metróállomásokon található automatáknál, akár a Ventra mobilalkalmazáson keresztül.

A kártya megvásárlása ingyenes, ha közvetlenül legalább 5 dollár értékű viteldíjat tölt fel rá.

A jegy érvényessége Ár
24 óra 5 usd
72 óra 15 usd
168 óra 20 usd

Ezek a jegyek nem csak a naptári napra érvényesek, hanem a megjelöléstől számított 24, 72 vagy 168 órán keresztül.

Hol vásárolhat jegyet

A jegyvásárlásnak 3 fő módja van.

  • PAYG (Pay-as-you-go) - Az egyszeri jegyek használata esetén kényelmes a saját érintésmentes kártyával (mobiltelefon/óra) történő fizetés. Napi limit nincs meghatározva, így ha gyakrabban utazik, akkor jelentősen többet fog fizetni, mint az 5 $/nap, ami a napijegy ára.
    • A kártyát a buszra való felszálláskor vagy a metróperonra való belépéskor a sárga leolvasóhoz kell csatlakoztatni.
  • Ventra Card - Klasszikus chipkártya, amelyet minden metróállomáson egy automatából vásárolhatsz. A kártya ingyenes, ha több mint 5 dollár értékű viteldíjat töltesz fel rá, ezért csak egész napos és többnapos bérletekre érvényes.
  • Ventra mobilalkalmazás - A mobilalkalmazáson keresztül vásárolhat Ventra-kártyát, amelyre tetszőleges összeget vagy egész napos/többnapos viteldíjat tölthet fel. A kártya feltöltése a mobiltelefonra NFC-technológiával történik (az érintés nélküli fizetéshez hasonlóan).

Metro - "Chicago L"

Chicago metrórendszerét gyakran ismerősen a "L" betűvel emlegetik a „elevated“, ami a belvárosi vonatok számára a hídszerkezetek után közvetlenül a magasítottat jelenti.

Összesen 8 metróvonal van a városban, ebből 6 a belvárosba, a központba vezet, ahol 4 vonal egy hurkot alkot, 2 másik pedig keresztezi a hurkot.

Az állomások és a szerelvények gyakran nagyon koszosak és szűkösek, a központban pedig kegyetlenül lassúak, de másrészt mégis ez a leggyorsabb és leghatékonyabb közlekedési mód. Az állomások jól ki vannak táblázva.

Mivel a metró a leggyakrabban használt közlekedési eszköz, a chicagói metróról szóló fejezetben részletes információkat, térképeket és viteldíjakat gyűjtöttünk össze.

CTA-buszok

A metrót a város minden részén kiterjedt buszhálózat egészíti ki. A buszokat ugyanaz a vállalat üzemelteti, mint a metrószerelvényeket - a Chicago Transportation Authority CTA. Ez az oka annak is, hogy a buszokon és a metrókon ugyanazok a jegytípusok érvényesek.

Meglepő módon Chicago széles sugárútjai nem szenvednek a dugóktól, így a buszozás viszonylag gyors.

A problémát a buszmegállókban található gyenge tájékoztatás jelenti; általában csak a vonal számát és a kiírt útvonalat kapjuk meg. Térképet vagy részletes menetrendet általában hiába keresünk.

Mielőtt tehát a buszokat használná, tanulmányozza a transitchicago.com oldalon a teljes tömegközlekedési hálózat térképét, és nézze meg, mely buszok állnak meg a szállodájánál, és hogy a belvárosba való utazáshoz ezek a buszok megfelelőek-e.

Hogyan használhatom fel a jegyeimet?

A legegyszerűbb, ha saját hitelkártyával fizet. A felszállás mindig a bejárati ajtón keresztül történik, ahol a sárga leolvasóhoz kell csatlakoztatni a kártyát. Amikor kilép, nem csatlakoztatja a kártyát az olvasóhoz.

Fuvaronként 2,25 usd-ot kell fizetnie. Ha 2 órán belül átszállsz egy másik buszjáratra, a következő utazásért nem kell pénzt fizetned. A kártyát azonban mindenképpen be kell helyeznie az olvasóba. Nincs kedvezményes átszállás a metróra.

A buszokon 5 usd-ért használhatsz napijegyet, amely a metróra is érvényes, és csak a metróállomásokon lévő automatákból vásárolható meg, lásd a részleteket fentebb.

Sajnos nincs napi 5 dolláros limit a saját érintésmentes kártya használatakor, így ha naponta több mint kétszer fogsz utazni, érdemes fizikai napijegyet venni.

METRA vonatok

Vannak elővárosi vonatok távolabbi városrészekbe is, amelyeket olyan dolgokra használhatsz, mint például egy olcsóbb hostelben vagy airbnb-ben való elszállásolás.

A vonatokat a METRA üzemelteti, és nem kérnek 10 usd-os egész napos jegyet, amelyet a hagyományos metrón vagy buszokon használhatsz.

A jegyeket mindig az állomáson lévő jegyautomatából vásárolhatja meg, ahol kártyával vagy készpénzzel fizethet. A jegyet aztán a vonaton a kalauz klasszikusan ellenőrzi. Ha olyan állomásról utazik, ahol nincs jegyautomata, akkor a kalauztól is megveheti a jegyét felár nélkül, de csak készpénzzel.

Az egyirányú jegyek ára 4 usd-tól kezdődik, és a távolságtól függően emelkedik körülbelül 8 usd-ig. Hétvégén 10 usd-ért vásárolhatsz jegyet, amellyel korlátlanul utazhatsz az összes METRO vonatvonalon mindkét hétvégi napon.

A METRA-vonatokra a Ventra mobilalkalmazáson keresztül is vásárolhat egyedi jegyeket. Csak mutassa meg a mobiltelefonján lévő jegyet a kalauznak a bejelentkezéskor.

További információkért látogasson el a metrarail.com hivatalos weboldalra.

Közös használatú kerékpárok

Ma már talán minden modern metropolisz üzemeltet kerékpármegosztó rendszert, és ez alól Chicago sem kivétel.

Létezik egy Divvy Bikes nevű szolgáltatás, amelynek állomásai szétszórva vannak a városban. Mindegyiknél fizethetsz a kerékpárodért bankkártyával vagy a Divvy Bikes mobilalkalmazáson keresztül, és egy kódot generálnak, amellyel feloldják a zárat.

  • 1 usd a kerékpár feloldásáért + 0,18 usd 1 perc kerékpározásért.
  • 18,10 usd "Day Pass" - de csak 3 óráig érvényes, utána + 0,18 usd 1 perc kerékpározásért.

Taxi és fuvarmegosztó alkalmazások

Chicagóban elterjedtek a hagyományos taxik, valamint az Uber és Lyft alkalmazások.

Egy Uber- vagy Lyft-fuvar általában 10-20%-kal olcsóbb, mint egy hagyományos taxi, és a várakozási idő a belvárosban nagyon rövid.

Ha inkább a klasszikus taxit választod, csak integetéssel jelezz egy autónak az utcán. A taxizás Chicagóban nagyon biztonságos, és mindig fizethetsz kártyával. A taxisok által a turisták ellen elkövetett csalások nagyon ritkák.

Ez a cikk tartalmazhat partneri linkeket, amelyekből szerkesztőségünk jutalékot kaphat, ha rákattint a linkre. Lásd a Hirdetési irányelvek oldalunkat.

Van még kérdés?

Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van a cikkel kapcsolatban...

0 megjegyzések

Bejelentkezés a Cestee-be

... az utazási közösség világszerte

Nincs még utazási számlája? Regisztráljon